Bemanager

Menu
  • Porady
  • Zarządzanie
  • Budowanie zespołu
  • Skuteczna praca
Menu

Asertywność

Posted on 12 stycznia, 2015 by bogusia

AsertywnośćAsertywność to cecha wyjątkowo przydatna nie tylko w życiu codziennym, ale  i pracy zawodowej. Często jednak obawiamy się zarówno mówić otwarcie o swoich potrzebach i oczekiwaniach, jak i głośno wyrażać  własną opinię. Co zrobić, by temu zaradzić? Jak ocenić swoje miejsce w grupie i jak zapobiegać niechcianym konfliktom? Naucz się odmawiać i prosić, poznaj techniki wspomagające asertywne zachowania.

Realizacja szkoleń z asertywności jest często kluczowa dla budowania zespołu i tworzenia pozytywnej atmosfery. Wiele osób, które samodzielnie nie potrafią sobie poradzić z presją w pracy, a jednocześnie czują się pomijane i ignorowane, powinno zrealizować je w ramach rozwoju osobistego. Pewność siebie i poczucie własnej wartości to kluczowe kwestie, które wielokrotnie rokują możliwość uzyskania awansu czy pozycji budowania silnej pozycji w grupie.

Wśród wielu asertywnych zachowań, jednym z najważniejszych jest odmawianie. Jak jednak wyrazić własne poglądy, a jednocześnie nie urazić swojego rozmówcy? Pamiętajmy, że w trakcie asertywnej odmowy należy uwzględnić:

  • Słowo „Nie”
  • Przedstawienie powodu, motywu odmowy
  • Propozycję rozwiązania

 

Bardzo wspomagające odmowe są również proste zwroty, m.in. „Jest mi trudno, ale…”, bądź „Przykro mi, jednakże…”.  Pamiętajmy jednak, że często nasza negatywna reakcja spotyka się ze zbagatelizowaniem i pytanie czy prośba zostaje ponowione. W takim przypadku stosujmy technikę zdartej płyty, polegającej na kolejnej odmowie, i tak do skutku. Kiedy jednak nasz rozmówca nie chce, albo nie potrafi przyjąć do wiadomości naszej odmowy, stosujemy technikę parafrazy sytuacyjnej. Ta z kolei sprowadza się do opisu sytuacji, w której znaleźliśmy się wraz z rozmówcą, czyli uwzględnienia, że pomimo negocjacji i ustępstw, nadal nie zmienisz swojego zdania. W przypadku braku odzewu, możemy też odwołać się do techniki jujitsu, a mianowicie poprzez wyrażenie wdzięczności, racjonalnie wyjaśnić powód naszej odmowy.

Technik asertywnych zachowań jak widać jest naprawdę wiele. Niektóre z nich wymagają mnóstwa cierpliwości, jednakże pamiętajmy, że uleganie czyimś prośbom, nawet pod presją, nie zawsze jest korzystne dla nas samych.

Nowe wpisy

  • Jakie istnieją sposoby egzekwowania roszczeń?
  • Czy istnieją jakieś zasady zarządzania projektami?
  • Szkolenia otwarte w Gdańsku
  • Jakie zasady Agile są najważniejsze?
  • Jak przejść przez kolejne etapy zarządzania projektem?

Szkolenia eksperckie – księgowe, IT, budowlane

Szkolenia eksperckie

Kategorie

  • Aktualności
  • Asertywność
  • Budowanie zespołu
  • Dobra prezentacja
  • Ekonomia
  • Inne
  • Ocena i rozwój
  • Odpoczynek
  • Ogólny Kryzys
  • Polityka
  • Porady
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Rozwój
  • Skuteczna praca
  • Strona Główna
  • Szkolenia handlowe
  • Uncategorized
  • Zarządzanie

Eventy, imprezy, warsztaty integracyjne

organizacja eventów

Reklama: Wybierz firmę szkoleniową 2016 roku

szkolenie zarządzanie ludźmi

Jak zwiększyć wydajność, polepszyć jakość w zespole, lepiej zarządzać ludźmi sprzedać więcej? Skorzystaj z oferty firmy, która zajęła 1 miejsce w Top firm szkoleniowych.
Gamma - Bierzemy odpowiedzialność za rezultaty.

©2022 Bemanager | WordPress Theme by Superbthemes.com