Naczelne (najwyższe) kierownictwo
- podejmuje decyzję o wdrożeniu zarządzania przez cele w organizacji;
- wraz z zespołem wdrożeniowym projektuje system i dokonuje późniejszych, niezbędnych modyfikacji;
- uzgadnia podstawową wiązkę celów i rozpoczyna proces kaskadowania (na bezpośrednich podwładnych);
- decyduje o kontynuowaniu procesu w kolejnych latach.
Zespół wdrożeniowy
- przygotowuje i przeprowadza wdrożenie ZPC w organizacji, między innymi poprzez opracowanie harmonogramu, koordynację lub przeprowadzenie koniecznych w trakcie przygotowania i wdrożenia działań (np. analiza istniejącej sytuacji w zakresie zarządzania przez cele w organizacji, zdefiniowanie celów podstawowych, proces kaskadowania celów wewnątrz organizacji, warsztaty podsumowujące);
- może stanowić wsparcie merytoryczne dla kadry kierowniczej w zakresie ZPC;
- koordynuje proces kaskadowania celów;
- stanowi wsparcie doradcze dla osób objętych ZPC oraz egzekwuje wypełnianie założeń modelu (np. prawidłowe wypełnianie arkuszy celów).
Kadra kierownicza
- odpowiedzialna jest za proces kaskadowania, wyznaczanie celów i ich wskaźników, monitoring realizacji oraz przeprowadzanie rozmów podsumowujących na zakończenie cyklu;
- formalnie odpowiedzialna jest za stworzenie indywidualnych arkuszy celów.
Pozostali pracownicy objęci ZPC
- są odpowiedzialni za zapoznanie się z celami wyznaczonymi im na dany cykl przez przełożonego oraz do dołożenia wszelkich starań, aby wykorzystać posiadane narzędzia i zasoby do osiągnięcia określonych rezultatów;
- informowanie przełożonego o ewentualnych zagrożeniach uniemożliwiających lub utrudniających realizację celów na zakładanym poziomie.