W ramach Przykazania I pisałam głównie o tym, że kampania komunikacyjna w zakresie Zarządzania Talentami powinna docierać do wszystkich pracowników niezależnie od szczebla zarządzania. Ważne jest również komunikowanie różnymi kanałami, tak aby informacje zostały przyswojone i zapamiętane przez personel. To co należałoby podkreślić natomiast przy Przykazaniu II to „transparentność” całej koncepcji i procesu.
Na przykład cel programu dla utalentowanych pracowników powinien być oczywiście znany, ale przede wszystkim zrozumiany przez odbiorców. Trzeba go zatem jasno i czytelnie sformułować. Ponadto przebieg procesu, reguły wejścia, „bycia” w programie i jego zakończenia, a także wszystkie powiązane procedury powinny być ujęte w przejrzysty sposób. Ważne jest też, żeby nie podlegały one zmianie w danym okresie oraz aby znajdowały się w dostępnym dla wszystkich pracowników miejscu (np.: intranet, tablica ogłoszeń, dysk wspólny).